Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyod a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás

Segédlet és iratminták gazdasági társaságok veszélyhelyzet alatti működéséhez

Mintáink alapján cége belső szervezeti működését átállíthatja az elektronikus kapcsolattartásra - a koronavírus-járvány utáni időkre is érvényesen. Iratmintáink a 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet figyelembe vételével készültek.
Új Segédlet és iratminták gazdasági társaságok veszélyhelyzet alatti működéséhez Nincs kép
  • Formátum: E-book
  • Kiadó: Adónet.hu
  • Kiadás éve: 2020
  • Szerző: Dr. Szabó Tibor ügyvéd
  • Terjedelem: 26 oldal + 7 iratminta
  • Bruttó ár: 12.700 Ft

db

Címkék: Jog

Mintáink alapján cége belső szervezeti működését átállíthatja az elektronikus kapcsolattartásra - a koronavírus-járvány utáni időkre is érvényesen. Iratmintáink a 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet figyelembe vételével készültek.

Részletek

Tartalomjegyzék
SEGÉDLET
1. Bevezetés
2. A 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet a veszélyhelyzet során a személy- és vagyonegyesítő szervezetek működésére vonatkozó eltérő rendelkezésekről
A rendelet hatálya alá tartozó jogi személy típusok
3. Egyszemélyes és kis taglétszámú társaságok, és szervezetek, amelyek tagjaik személyes részvételével ülésezhetnek
4. Főszabály: a taggyűlés, közgyűlés nem tartható meg a tagok személyes részvételével
5. Döntéshozatali módok a Kormányrendelet alapján
6. Az ügyvezető szabályalkotási és közlési joga
7. Az elektronikus hírközlő eszköz útján való üléstartás szabályai
Igénybe vehető, lehetséges elektronikus hírközlő eszközök és informatikai alkalmazások:
A személyazonosság igazolása módja szabályainak meghatározása
Az elektronikus ülés jegyzőkönyve
8. Az ülés tartása nélküli döntéshozatal szabályai
9. Az ügyvezetés döntési jogköre taggyűlés / közgyűlés hatáskörébe tartozó kérdésekben
I0. Igazgatóságok, felügyelő bizottságok ülésezése, határozathozatala, határozatképesség, tisztségek lejárata
Testületi szervek határozatképessége
Eljárás tisztségek lejárta esetén
11. Elektronikus kapcsolattartás a társaság és a tagja között
12. Egyéb működési szabályok

IRATMINTÁK
1.1. Meghívó elektronikus úton tartott taggyűlésre
1.2. Határozattervezetek
1.3. Jegyzőkönyv elektronikus úton tartott taggyűlésről
2.1. Ülés tartása nélküli határozathozatal kezdeményezése
2.2. Határozattervezetek
2.3. Jegyzőkönyv ülés tartása nélküli határozathozatal eredményének megállapításáról
3. Igazgatóság / Felügyelőbizottság eljárásrendje elektronikus eszköz útján való döntéshozatalhoz
Részletes leírás

A Kormány 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet idejére új szabályokat állapított meg gazdasági társaságok és más jogi személy szervezetek belső működésére. 

A rendeleti felhatalmazás alapján a taggyűlések / közgyűlések / belső testületi ülések megtarthatók elektronikus hírközlő eszköz útján, vagy ez helyett a taggyűlési, közgyűlési döntések meghozhatók írásbeli határozathozatallal is. Szűkebb körben lehetőség van arra is, hogy az ügyvezető döntsön a taggyűlés / közgyűlés hatáskörébe tartozó kérdésekben.

Ez a megoldás azonban több új kötelezettséget ró valamennyi (nem egyszemélyes vagy ahhoz hasonló) jogi személy – gazdasági társaság, civil szervezet – ügyvezetőjére: saját hatáskörben meg kell állapítania a távolléti határozathozatal szabályrendszerét, ezt közölnie kell a tagokkal. Lehetséges az e-mail útján való kapcsolattartás is a tagokkal,  de ehhez az ügyvezetőnek el kell sajátítania legalább az AVDH szolgáltatás alkalmazását is. 

Segédletünkben elvégeztük ezeket a feladatokat: megalkottuk a minden jogi személy számára használható iratmintákat, amelyeket minden ügyvezető könnyedén használhat a  saját szervezetében – neki ezeket már nem kell kitalálnia, megfogalmaznia. Mintáinkkal intézkedhet a taggyűlések / közgyűlések jogszerű megtartása iránt, illetve jogszerű és biztonságos határozathozatalt kezdeményezhet, és dokumentálhatja a testületi döntéseket. Iratmintáink a 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet figyelembe vételével készültek.  Leírjuk, miként lehet igénybe venni az AVDH szolgáltatást, amely - más elektronikus aláírás szolgáltatás hiányában - szükséges feltétele annak,  hogy bármely gazdasági társaság, szövetkezet, egyéb jogi személy a tagjaival elektronikus kapcsolattartást folytasson. 

A távolléti döntéshozatal és elektronikus kapcsolattartás most bevezetett rendeleti szabályai a veszélyhelyzet megszűnése után is alkalmazhatók, ha a szervezetek ezeket átemelik alapító okirataikba – ezzel is segítve belső működésük digitalizációját.

Kérdése van? Írjon ügyfélszolgálatunknak!  
Szállítási feltételek megismeréséhez kattintson ide!


Ajánljuk figyelmébe: az Önadózó előfizetését!



Vissza az előző oldalra